כשאני התחלתי לשווק את תאטרוני הסיפור שלי לא היה כל כך הרבה אפשרויות כמו היום-
אז הדפסתי דף A4 עם פרטים על החוג שלי ,
התקשרתי לגננות וניסיתי לקבוע הפעלות הדגמה לפעמים חינם לפעמים בתשלום. זה היה תהליך איטי אבל כיוון שהתמדתי הוא עבד. איך מייצרים הפעלות הדגמה בתשלום כתבתי כאן)
היום לדעתי יש הרבה יותר אפשרויות. מצד שני , כל הזמן שואלים אותי על השיווק, איך לשווק איך להתחיל לייצר עבודה. איך להגיע לעוד גנים.
השיווק להרבה אנשים הוא הדבר הכי מרתיע, מפחיד, מאיים בעסק שלהם.
בתחום שלנו שבו הלקוח הוא – גננת, מנהלת ספריה, מנהלת מתנ”ס או מרכז ילדים אנחנו צריכים לשכנע בעצם את המבוגר.
אז רגע לפני שאתן 5 טכניקות שונות לשיווק ,
חשוב לי להזכיר משהו חשוב.
כשמשווקים- כל נקודת המבט צריכה להיות הלקוח שלך והצרכים שלו.
האדם שהינך והעסק שלך הם לא העיקר בכלל!
למעשה- זו רק גזילת זמן עבור הלקוח כשאת מנסה לשווק את עצמך – אני חושבת איך אני מגיבה כשמישהו מתקשר אלי ומציע לי משהו – דבר ראשון , הוא גוזל לי זמן. לכן, אם יהיה לך בזיכרון העיקרון הפשוט הזה – צורת השיווק שלך תשתנה.
מהאינטראקציה הראשונה שלך מול הלקוח תתני ערך – את מתחילה אחרת, השיווק שלך כבר אחר.
בנוסף לערך שתיתני מיד, תתני מענה לצורך המיידי של הלקוח. חשוב שיהיה ללקוח שלך ברור איזה בעיה תיפתר לו כשישכור את שירותך.
גם אני – מציעה לכם לקרוא את הפוסט הזה קודם כל כי הוא יתן לכם ערך.
כך שקודם כל אני “גוזלת” זמן רק אם נתתי ערך – כי הרי אתם קוראים.
אחר כך אחרי שקיבלת ערך ממני יהיה לך קל יותר לבדוק מה אני מוכרת , ואז אם יש לך באמת צורך שאני נותנת בו מענה- יהיה לך קל יותר לקנות ממני, כי כבר ראית שקיבלת ממני ערך.
אז זה מה שצריך להוביל אותך בשיווק לגננת איך לתת מיד באינטראקציה הראשונה ערך ובשום אופן לא למכור ישר את החוג’ הצגה. הנה כמה רעיונות לשיווק חוג תאטרון סיפור: (מתאים גם להצגות בגני ילדים)
- לעבור בין גנים בשכונה שאת רוצה לעבוד, להביא קטע קצרצר נחמד ומלוטש שתוכלי להראות לילדים בגן, לצלצל ולהציע פעילות של כמה דקות לילדים, בסופה להשאיר דף מסודר על החוג שלך , בסוף הפעילות עם הילדים לשאול את הגננת אם אהבה ואם הייתה רוצה חוג כזה, ולנסות לקבוע. אם את מביאה משהו טוב קסום ויחודי בכמה דקות מול הילדים, אם עוררת את סקרנותה של הגננת זה יכול לעבוד. ברור שלפעמים – הגננת הקובעת לא נמצאת או שהילדים ישנים וכו’.
- על אותו עיקרון אבל בצורה יעילה יותר- לבקש מגן מסוים רשות לצלם תאטרון סיפור או תוכן אחר שאת מעבירה, לערוך לשתי דקות (צריך רשות לצלם ילדים לכן יתכן שצריך להפיק את זה אחהצ עם ילדים שהוריהם מסכימים) ולשלוח את זה לגננות באזור שאת רוצה או לפרסם לגננות בפייסבוק לפי אזורים בארץ . זו שיטה מאוד יעילה כי אפשר להשתמש בה בקלות אבל ההפקה שלה יותר מסובכת.
- השיטה שאני עשיתי , כשאני בניתי את “הפעוטרון” העסק שלי – עדיין עובדת , להתקשר לגנים לשלוח להם חומר במייל על ההפעלות שלך ולקבוע הפעלת הדגמה בתשלום, היא עובדת אבל דורשת התמדה.
- ליזום מפגש אחה”צ בגינה, או בבית- להציע פעילות ב 10 שח , ממש מינימום, לתת ים ערך וחוויה לילדים ואז לבקש מההורים שנהנו להמליץ על הגננת שבאזור מגוריו. מי שבעקבות ההמלצה שלו תיווצר לך עבודה קבועה בגן יקבל – ליום ההולדת של הילד הפעלה ביום הולדתו חינם (בגן נניח לא אחה”צ) כלומר- גם ההורים אהבו ונהנו אחה”צ וגם יקבלו ערך עצום אם ימליצו לגננת .
- וזה רעיון הכי יצירתי לעידן של היום- לקבוע פייסבוק לייב אחה”צ ולהציע לכל מי שיש לו ילדים בגיל המתאים לצפות בשידור, להעביר תאטרון סיפור וירטואלי (אני מודה אין לי נסיון בזה 🙂 ) ואם הילדים יהיו מרותקים לעשר דקות , לבקש מההורים להמליץ עליכם לגננות ולתת לינק עם פרטים. זה דורש אומץ אבל – זאת יכולה להיות אחלה שיטה להגיע להרבה אנשים עם הערך שלך.
שיווק יכול להיות יצירתי וכייפי זה עניין של נקודת מבט, לחשוב איזה ערך תיתנו ללקוח העתידי שלכם בצורה הכי נעימה וכיפית. הנה דוגמא למשל לסירטון שעשיתי לכם על שימוש במסכות בגן, אז כל ההתחלה היא קצת מצחיקה ויוצרת מעט קלילות אבל זה משולב עם הרבה ערך למי שצופה..
תמיד תזכרו שאם יש לך מתנה לעולם זה מחובתך לתת אותה. אז יאללה – תקפצו למים!
- ידעת שיש לי קורס שיווק דיגיטלי לגני ילדים מתנסים והצגות בעלות מצחיקה? הקישור הוא כאן.