יודעים למי תצביעו בבחירות? אז למה בעסק לא ברור לך מה לבחור???
רויטל רפאלי

יודעים למי תצביעו בבחירות? אז למה בעסק לא ברור לך מה לבחור???

עסק מבולבל הוא עסק שלא נערכו בו בחירות. שלא ברור מהי הנישה שלו, הייחוד שלו קהל היעד אליו הוא פונה.
מי שעושה הכול – לא מתמחה בכלום.
זה כמו מסעדה שמגישה אוכל איטלקי ומזרחי יחד, מעורר חשד נכון? 

הנה הבחירות שיש לך בעסק של חוגים/ הפעלות לילדים:

1. איפה תופיעי:
 גן עירוני? גן פרטי, קניון? ימי הולדת? הצגות ילדים? מתנסים? ספריות? הכול? –
כל בחירה מלווה ברמת שכר אחרת, שעות שונות, גילאים שונים.  
2. מיהו הקהל שלך:
מול מי תופיעי?
בני שנה? 2-4? 3-6? 7-10? 
כל בחירה מחייבת לימוד של איפיון כל גיל והדרך לרתק לעניין אותו. 
3. מה תציגי:
ספרות ילדים? משחקי דרמה? הצגות לקהל ללא שיתוף? תאטרון בובות? תאטרון תנועה? תאטרון סיפור? נושא מסוים שאת מתמחה?
מהי הנישה שלך?
4. איך תציגי:
מהו הייחוד שלך- שחקנית? רקדנית? מלמדת? מוזיקה? מה הזוית שלך?
5. מתי תעבדי:
בבקרים? גנים קבועים צהרונים? אחה”צ?  שבתות? בריתות? ארועים?
הבחירה כאן קשורה כמו בסעיף 1, למודל העיסקי שלך
להחלטה ממה תתפרנסי- גנים קבועים? הפעלות חד פעמיות?

אבל קשה להחליט….! לא צריך גם!!!!

וגם לא ממש צריך. מה???
הנה ההסבר:
בחירה זה טוב ורע-
טוב- כי מאפשר להתאים לצרכים רצונות  וכישורים שלך.
רע- מרוב בחירה קשה לבחור להחליט.
אבל הנה החדשות הטובות-
בניגוד לבחירות הארציות שיש ממש יום בחירה,
כאן לא צריך להחליט ביום מסוים.
כאן הבחירה היא תהליכית. 
כי אין לך בתחילת הדרך מספיק נסיון מידע להחליט, ההחלטות יגיעו לאחר נסיון מסוים.
אז איך מתקדמים בכול זאת?

הסקרנות שלך- היא המפתח! 

מתחילים לחפש עבודה במה שנראה שמתאים לך, או מה שהכי מושך אותך. 
מתחילים לעבוד עם תכנים שהכי מעניינים אותך.
התשובות לא יגיעו מ- לחשוב ולנסות לבחור.
התשובות יגיעו מלהתנסות מלנסות בשטח לפעול ולראות איך הילדים מגיבים איך הגננת, האם לך זה נחמד? 
רק מלנסות אפשר להתקדם. 

לחשוף עצמך לתוכן רלוונטי

עוד דרך לבחור את העסק הייחודי שלך, היא:
ללכת להשתלמויות לגיל הרך, לקרוא ספרים של הגיל הרך, להקשיב למוזיקה לגיל הרך ללמוד תוכן שהוא מעניין אותך וגם זה יתן לך רמזים והבנה מה מושך אותך.

תוך כדי משחק (מתוך “הספריה הקסומה” פעילות שלי)

לא להשוות את עצמך למי שכבר הרבה שנים בעסק

מה שלא יעזור לך בבניית העסק שלך עם הבחירות שלך, הוא להרגיש שהכול אמור להיות לך ברור.
להכיל את העובדה שיש עוד נעלם לפני הגלוי ולקבל את זה.
לא להשוות למי שנמצא שנים בעסק. 
להבין שיש יתרונות דווקא בלהקים עסק חדש כי אפשר להמציא משהו שעוד לא קיים.
לתת לעצמך דרור דווקא כי עוד לא מחויבים –
לנסות להתנסות ואפילו להשתגע בנסיונות עד שמוצאים את המקום והנישה שלך. 
לסיכום-
בסוף צריך לבחור את מהות העסק שלך, אבל זה לוקח זמן.
זה יגיע מלהתנסות בשטח ומשם יגיעו התשובות. 
אז יאללה, צאו לבחור ותבחרו טוב:) 

רוצה לקבל מייל כל פעם שאני מוציאה פוסט חדש?

שתפו את הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב print
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן