איך לגרום לקהל הכי מאתגר בעולם – לשתף פעולה בזמן יום הולדת או פעילות בספריה!

שבוע שעבר העברתי תאטרון סיפור בספריית נוף ים, היו כ- 30 ילדים גילאי 1.6-5 שנים. באמצע הפעילות ההגברה שלי התקלקלה ומתישהו ילד נכנס לי לאזור הבמה שלי. ועדיין- בסוף הפעילות ילדים באו ואמרו תודה,אמא אחת ניגשה ושאלה מתי אני מופיעה שוב, מנהלת הספריה אמרה- “רויטל את תמיד נהדרת” וביציאה המתנס לקח את הפרטים שיהיה להם ליתר ביטחון גם. הייתי רוצה לומר לכם שאני אתן לכם את כל הטיפים או מתכון בדוק  כדי שתוכלו להגיע לזה גם. אבל האמת היא שזה הרבה נסיון. זה נסיון שנלמד על ידי הרבה הפעלות אחה”צ שבהן- זה לא עבד, לא נוצר חיבור עם הקהל, לא הצלחתי תמיד להחזיק אותם, לא הצלחתי תמיד להיות גמישה מספיק ולהשתנות בהתאם למה שצריך כרגע. בכול זאת- אני מאמינה שאפשר ללמוד מנסיונם של אחרים לפחות ברמת המוכנות. אנחנו יכולים להכין את התאטרון סיפור הכי טוב בעולם או המופע הכי מצחיק אבל זה לא יעזור אם הילדים ישתוללו לא יקשיבו ויהיה בלאגן. אז איך משתלטים על הילדים ויוצרים מצב שהילדים מובלים על ידינו ולא אנחנו על ידם?  אספתי לכם את הטיפים הכי חשובים לאיך לגרום לילדים לשתף פעולה ביום הולדת וזה נכון בכול פעילות שהיא הפקה- שכוללת ילדים ומבוגרים. נעזרתי  בג’וק ( זוכרים אותו מכאן? )ובנסיון שלו של עשור עם הקהל הכי מאתגר. בסוף הכנתי לכם מתנה קטנה- הרעיונות והטיפים להעברת תאטרון סיפור או הצגה בספריה או מתנ”ס.  שימו לב- בפוסט הזה אני מנסה להכין אתכם למה שקורה בשטח- למה שכביכול אנחנו לא מצפים או יודעים שיקרה, אז בואו נתחיל: כאן ג’וק מחדד את האתגרים שאנחנו מתמודדים איתם ביום הולדת:
עוד טיפ לימי הולדת- נסו לשמור על המתחם שבו תערך היום הולדת נקי ממתקים – אני מבקשת מהורים לכסות שולחן אוכל וממתקים בזמן תאטרון הסיפור שלי. נקי מבלונים על הריצפה- אחרת ילדים ישחקו בבלונים….נקי מהסחות דעת. אני אישית לא עושה ימי הולדת בחוץ רק בתוך מתחם סגור….(אולי בגלל זה אני לא עושה כל כך ימי הולדת…? 🙂  )   היה לי חשוב לתת טיפים ממש פרקטיים– למשל,  ג’וק מסביר באיזה אופן כדאי לשאול שאלה כדי לייצר שיתוף פעולה עם הילדים:
כשיש בלאגן- איך נחזיר אלינו את הקשב של הילדים? שני טיפים:  הראשון להגדיל את הבעיה, מה????? להגדיל את הבעיה? השתגעת??? כן, תסתכלו מה הכוונה בלהגדיל בעיה-
והטיפ השני– הכנסת משחק על מנת להניע ילדים לפעולה. איך מגייסים את ילד היום הולדת- כן זה מוזר,  אבל לפעמים ילד או ילדת היום הולדת כל כך מתרגשים  שלמעשה הם  יכולים  להפריע לפעילות – לכן הנה טיפים לאיך לגייס אותו לשיתוף פעולה
מה עושים עם הילדים שעושים דווקא! שדווקא מפריעים?
מה עושים עם ההורים שמפריעים- ופרידה מג’וק.
אני נתקלת בבעייה הזו בהעברת תאטרוני סיפור בספריות או מתנס”ים: זה קצת שונה מיום הולדת. 30 ילדים ועוד 30 הורים שצופים בי ופתאום יש –  ילד בוכה כי הוא בן שנה, או ילד שלא יושב אלא מתקרב לבמה , או  הורים שרוצים שאזמין את הילד שלהם או הורים שלא מפסיקים לדבר ומפריעים לי ולילדים. אז לקחתי את העצות שג’וק דיבר עליהם והוספתי כמה משלי- והנה עצות שלי לתאטרוני סיפור אחה”צ (כי בתוך הגן הילדים הם במסגרת ששומרת יותר על הסדר), הטיפים שלי לאיך להעביר תאטרון סיפור או הצגה אחה”צ בספריה או מתנ”ס ולקבל מחמאות. לקבלת הטיפים לחץ כאן. אם זה עזר לכם או אם יש עוד שאלות או מצבים- תיכנסו לקבוצת הפייסבוק – הכל על עסק של תאטרון סיפור , ושתפו ושאלו. תתפלאו כמה אפשר להיות מתוכננים לפחות מהצד שלנו כמפעילים וזה עוזר בהתמודדות עם כל מה שקורה בשטח.

אודות המחבר

2 תגובות
  1. נטלי

    תודה רויטל וגוק! עצות מועילות ממש

השארת תגובה