ביום שישי כתבה לי הגננת ס’ את הווטס אפ הזה-
כמובן שנעלבתי, כעסתי והרגשתי תסכול.
למען האמת גם קצת התביישתי- בקורס שלי – איך לשווק תאטרוני סיפור והצגות לגנים, מתנ”סים וספריות, אני מסבירה שצריך לכתוב את הסיכום עם הגננת ולתת לה לחתום.
ואני לא עשיתי את זה.
גם כעסתי על עצמי כי פעם היה לי סיפור עם הגננת הזו- שמדי פעם הייתה מודיעה לי פתאום לא לבוא או מחליטה פתאום שאגיע רק פעם בשבועים. ואז ערכתי איתה שיחה שהסברתי לה שאני לוקחת גן אחר ולפתע ראו איזה פלא- ההתנהגות הזו פסקה.
גם עכשיו עניתי לה את הווטס אפ הזה
ושימו לב מה הייתה התשובה.
כשכתבתי בקבוצת הפייסבוק את הסיפור הזה, מיד סיפרו מפעילות חוגים נוספות על סיפורים דומים.
חשבתי על מצבינו: כל אחד מבעלי החוגים עובד לבד,
אנחנו לא מאוגדות ואפשר בכול רגע לפטר אותנו.
אין לנו מה לעשות אם זה קורה. בנוסף-
זה לא מקובל לתת לגננת בתחילת שנה הסכם עבודה. שאלו בקבוצה- גננת עלולה לוותר עלייך אם תגישי לה הסכם כזה.
אבל בעיני , אם ההסכם הוא הוגן לשני הצדדים. הוא גם מגן על הגננת ומבטיח לה שאני לא אבריז באמצע השנה. נכון שזה לא הסכם משפטי לכן הוא חשוב.
הוא חשוב בהצהרת כוונות.
אם אין לנו הגנה לכל היותר בואו נסביר מהן הציפיות ההדדיות בעבודה משותפת.
לכן , כשירות לציבור בעלי החוגים בישראל 🙂
הכנתי הסכם עבודה כתוב שתוכלו להוריד ולשנות בהתאם לצרכים שלכם.
לא נעים לך לתת הסכם כזה?
תזכרי שיותר לא נעים להיות מפוטרת באמצע השנה אבל-
פתרון אחר (הרבה פחות אפקטיבי, וניתן להתחמק מזה) הוא לסכם בעל פה משהו כזה:
אני שמחה שבחרת בי להעביר את החוג בגן שלך,
אני מתחייבת להעביר לך את החוג שלי על הצד הטוב ביותר מאוקטובר ועד סוף יולי, אני מתחייבת לא לקחת גן אחר ולעזוב את הגן שלך. אני מבקשת ממך להבין ולקחת בחשבון שזו התחייבות הדדית- אני לא מבריזה ואת לא מפסיקה לי באמצע את העבודה המשותפת.
מוסכם עלייך?
שימו לב שזו לא בקשה מוגזמת, אם הגננת תגיד- ומה קורה אם לא אהיה מרוצה מהעבודה שלך?
אז ניתן להחליט שעד שלושה חודשים מתחילת העבודה ניתן להפסיק את העבודה המשותפת אבל אחר כך זו התחייבות.
שימו לב שזה מחייב גם אותנו– לא להבריז גם אם קיבלנו פתאום הצעה טובה יותר, זו התחייבות הדדית.
כל מי שעובד בחוגים חייב לפחות לומר את הציפיות והגדרת העבודה למען הסדר הטוב.
וגננת שלא מסכימה להתחייב?
זה אומר משהו ביחסי האנוש שלה כי באמת מדובר בהסכם הוגן, לכן מוטב לחפש גן אחר.
אין סיבה למי שטוב ואיכותי להתפשר על תנאי עבודה הולמים .
ואם הגננת נקלעה לקשיים כספיים?
אין לנו באמת שליטה על הכול, אם נסגר הגן או נגמר התקציב של הועד אין לנו דרך להכריח את הגננת.
למרות ששימו לב לתשובה של ס’ שהיא תחפש פיתרון , כשרוצים ניתן למצוא מוצא, נכון?
אבל נניח אין בריירה ופוטרת… חשוב להבין שזה שונה כשמגדירים בתחילת השנה את תנאי העבודה ואז הודעה כזו תגיע עם התנצלות, הסבר ולא בהודעה לקונית שבכלל לא מעלה את המחיר שמעביר החוגים משלם.
וזה גם חשוב- שהגננת תדע מהן ההשלכות של הפסקת העבודה כי מנסיוני לא תמיד זה מובן.
אשמח לשמוע מה דעתך? האם יש לך פתרון נוסף?
אני אסיים בנימה אופטימית- למעט הגן הזה זה עוד לא קרה לי (אני 15 שנה בתחום… ) ואני מאמינה שזה לא סוף פסוק עם הגן הזה, מבטיחה לעדכן.
שיהיו רק גנים אוהבים!
רויטל
נ.ב קורס השיווק שלי מכסה את כל נושא השיווק לגנים- מאיפה להתחיל, איך להגיע מוכנים ואיך לייצר תסריט שיחה שמוביל לעבודה קבועה בגן.