בהשתלמות שהייתה ביום שישי האחרון, מישהי ביקשה לצלם בוידאו את ההדגמה של התאטרון סיפור. האמת שלא ידעתי בכלל אם זה מתאים לי או לא, ביקשתי שיצלמו מעט ובעיקר שלא יהיו עסוקים בלצלם, כי היה לי חשוב שיחוו את התאטרון סיפור.
חשבתי אחר כך למה בעצם לא כל כך רציתי שיצלמו.
הבנתי את הסיבה
חשוב לי לתת למי שמגיע להשתלמות- לא רק דוגמא לתאטרון סיפור שהם יכולים להעביר בגן. (וזה בהחלט משהו שניתן לעשות) אלא לתת גם כלים.
אני רוצה לתת לה ולמי שהגיע את הכלים לייצר הרבה תאטרוני סיפור.
אני רוצה שדרך התאטרון סיפור שהיא ראתה- היא תדע לקחת- כל ספר שירים ולהפוך אותו להפעלה מרתקת ומעניינת.
יש לנו נטיה טבעית לחפש מתכונים או למשל-
מה בדיוק צריך לעשות כדי לשווק?
מה בדיוק צריך כדי לספר את “מעשה בחמישה בלונים”?
אבל-
אם אעביר לך משהו ספציפי להציג לילדים- בעצם למדת להעביר משהו שמייחד אותי.
ואם רק נחפש להעתיק וללמוד הפעלות קונקרטיות אז לא תמיד נדע מה עושים כשמשהו משתנה או אם משהו פחות מתאים לאישיות שלך. לעומת זאת אם יהיו לך הכלים – אפשר לייצר בעצמך בלי סוף.
זה כמו (מטפורית כמובן 😊) שאפשר לתת לקבצן כסף לקנות אוכל, אבל אפשר גם להציע לו עבודה או את הכלים למציאת עבודה ואז הוא ישיג – פרנסה, עצמאות וכד’.
אני רוצה להציע לך הצעה יותר טובה עבורך
ללמוד את הכלים- כלים שיהיו שלך וייצגו את הייחוד שלך-
מה ההבדל בין לחפש ללמוד את הכלים של עסק מצליח ותוכן מרתק לבין לקבל מתכון מדויק?
- במקום ללמוד להעביר חוג תאטרון סיפור של הספר איקס- עדיף ללמוד איך מרתקים ומעניינים ילדים בכול תוכן לילדים.
- במקום ללמוד איך לכתוב מייל לגננת- עדיף ללמוד לזהות את הצרכים של הגננת ומשם לפנות אליה.
- במקום ללמוד דקלום לפורים עדיף ללמוד מאיפה מגיעים הדקלומים ומהו דקלום טוב ואיך נכון לעבוד בכלל עם דקלומים.
- במקום ללמוד איזה סיפור כדאי לספר ליום המשפחה עדיף ללמוד מהו ספר ילדים טוב ומהם האפיונים שלו.

- במקום ללמוד מה להגיד בשיחת מכירה עם גננת- עדיף ללמוד מהו תהליך המכירה שצריך להיות ואת עקרונות המכירה והשיווק.
כלים יאפשרו לך להבין את העקרונות ואז אפשר להתגמש בהתאם למציאות ולשינויים שמתאימים לך.
למידה כזו תהיה טובה גם אם המציאות תשתנה:
נניח פתאום הרשתות החברתיות יקרסו – לא יהיה ווטס אפ או פייסבוק או למשל, יורידו מחירי חוגים וצריך יהיה להמציא העברת תכנים לילדים באופן אחר, לייצר מודל עיסקי אחר.
אם למדת את הכלים- איך לרתק ילדים, איך לייחד את עצמך, איך לייצר שיווק יצירתי שמספר עלייך,
יהיה לך העסק שמבוסס עלייך ומותאם למציאות המשתנה.
זה לא העתק של מתכון שקיבלת אלא עסק שנובע מהכישורים וממה שמתאים לך.
רק להדגיש- ברור לי שבתהליך למידה, זה הגיוני ואף נכון דווקא להעתיק פורמט שעובד, ללמוד תכנים והשתלמויות שמעבירות תוכן נטו לילדים, בטח בתחילת הדרך!
אבל חשוב להבין שבסופו של דבר המטרה שלך היא ללמוד את הכלים ואת היישום של הכלי עלייך.
אז לימדו כלים, עקרונות ופחות מתכונים, ושיהיה לך בהצלחה!
נ.ב – אם פיספסת את ההשתלמות שהייתה ותרצו להגיע להשתלמות הבאה, אפשר לכתוב לי ואדאג לעדכן אותך בהשתלמות הבאה.
אם אתם קוראים את הפוסט הזה לפני יום שני 4.3.19 – בואו להרצאה בכפר סבא בשעה 20:00 .