איך מופע אחד מספק פרנסה למעל 10 שנים- ראיון עם ג’וק (חלק א’)

לפעמים צריך תאטרון סיפור אחד טוב ומדויק ויש לך פרנסה לשנים.
במקרה של ג’וק מדובר במופע אחד מצחיק בטירוף לגילאי 4-9 שפשוט עובד ועובר מפה לאוזן כבר שנים. את המופע הזה כתב ג’וק עם מאיה שניהם בוגרי בית ספר למשחק. בינתיים מאיה עזבה והמופע קיבל שינוייים וגילגולים ויכול לעמוד בפני עצמו או להיות מופע ליום הולדת.
היה לי חשוב לראיין את ג’וק ולהראות איך אפשר להקים עסק רק ממופע אחד. ג’וק עושה עוד הרבה דברים אבל כיף לו  שיש לו מופע של תאטרון ומשחק בין שאר עיסוקיו. זה כל כך טבוע אצלו שהיום בתו הבכורה- בכיתה י”א משחקת את מאיה!
בראיון הזה אני מדברת עם ג’וק על איך מרתקים ילדים- איך בונים מופע שלא משנה באיזה מצב רוח אתה מגיע הוא תמיד יעבוד. אז מהם המרכיבים של מופע מרתק? מוזמנים לצפות


אז ממה בנוי מופע טוב?

  1. תמיד יש בעיה ש- כמעט נפתרת אבל אז לא….
  2. נשתמש בכלים קומיים כדי לפתור את הבעיה: נונסנס, סלפסטיק, ניגודיות- בן/בת
  3. מבנה טכני- כל שלוש שניות- בדיחה.
  4. נושא- עם מרכיב של משהו שובב, הרפתקה “לא חינוכית”
  5. לא להסס לקחת עזרה בתחילת הדרך: במאי, מבקרים שרשמו מה עובד ומה לא מספיק על מנת לדייק .

אני לקחתי את המשפט שג’וק אמר בסוף: “ זה התכווץ והתכווץ עד שנשאר כל שלוש שניות פאנצ'”
שימו לב שזה אומר שמלא דיאלוגים ירדו, כל מיני דברים שאני בטוחה שג’וק אהב ירדו בגלל שהם התאימו עצמם לקשב ולקהל שלהם. ג’וק הבין איפה הקהל מאבד עניין וזו תכונה ממש חשובה למי שרוצה להעביר תאטרוני סיפור , הצגה או מופע. להיות קשוב לקהל שלך.
אז איך לוקחים סיפור ועושים לו מבנה דומה למבנה שג’וק עשה?
עשיתי ניסוי בספר ילדים וניסיתי להעביר את המבנה של ג’וק ולהפוך את הספר למופע או תאטרון סיפור מצחיק.  מוזמנים להסתכל להתרשם ואף להוסיף עוד – אני כתבתי אדפטציה לספר- “הנסיכה שלבשה שקית נייר” / רוברט מאנצ’.

מוזמנים להוריד כאן . (מי שמקבל מיילים ממני- אין צורך להירשם אתם מקבלים בניוזלטר תמיד את כל המתנות שאני מצרפת :))
תזכרו , כל דבר אפשר להפוך למופע או הצגה או תאטרון סיפור אייכותי מדויק שיביא הרבה שמחה ערך ולימוד לילדים. בחלק השני עם ג’וק אדבר על איך מתמודדים עם הקהל הכי קשה שיש- ילדי יום הולדת……

Youtube


Facebook


Envelope

אודות המחבר

השארת תגובה