מי שמעביר באופן עצמאי חוגים בגני ילדים יודע שהמעמד של פרילאנס-
כלומר לקבל תשלום עבור החוגים שמעבירים הוא מעמד רגיש.
אפשר פתאום לפטר או לדלל את מספר המפגשים ולא יהיה לך הרבה מה לעשות עם זה.
בפוסט אחר כתבתי מה בכול זאת ניתן לעשות.
העובדה שאנו תלויים בשביעות הרצון של הגננת יוצרת לפעמים מצבים שבהן נפחד מכל הערה, נוותר לפעמים על עקרונות שחשובים לנו
נשנה דברים גם אם הם לא לרוחינו.
בפוסט הזה אני רוצה להציע גישה קצת אחרת.
איך לייצר יחסי עבודה טובים עם הגננת באופן מאוד מכבד
שבו כבעל/ת החוג נגיע ליחס מכבד לתנאי העבודה וגם לתכנים שנביא.
איך יוצרים יחסי עבודה טובים ומכבדים?
בדרך כלל החוג מתחיל בהדגמה בגן. כבר כאן כדאי לקבוע הפעלת הדגמה בתשלום סמלי, כתבתי על זה בהרחבה כאן.
גם כאן הפעילות היא לא בחינם וחשוב שהיא תייצג את האני מאמין שלך.
אני למשל מגיעה עם תאטרון סיפור צנוע יחסית מבחינת אביזרים משום שחשוב לי להראות לגננת שהאביזירים והתפאורה הם לא העיקר.
הרחבתי כאן על הדגמה צנועה מבחינת אביזרים אבל עשירה מבחינת התוכן, הנסיון שאני מביאה.
לאחר שסיכמתם להתחיל חוג חשוב לסכם את הכול במסמך במייל או בווטס אפ.
מתי תחילת עבודה, יום ושעה, תשלום מתי יתבצע, האם תהיה פעילות הורים וילדים תשלום , הכול!
המטרה כאן היא שהגננת מבינה שיש כאן התחייבות הדדית לחוג שנתי ושלא יהיו אי הבנות.
היא צריכה לאשר את הסכם העבודה.
איך מחזקים את הקשר הכבוד ההדדי כשכבר יש חוג קבוע?
בעצם רק עכשיו מתחילה מערכת יחסים שבדרך כלל מסתכמת בהעברת החוג וזהו.
יש עוד כמה דברים שכמדריכה ובעלת חוגים אפשר לעשות כדי לחזק את הקשר באופן שיכבד את שני הצדדים ויבטיח לך עבודה.
העיקרון של לתת מעבר–
נסו לחשוב על שירות שקיבלתם וצפיתם לקבל כך וכך ואז הופתעתם שקיבלתם מעבר למה שהוסכם. קיבלתם יותר.
איך זה גרם לכם להרגיש?
נסו לחשוב מה אפשר לתת מעבר ,לגננת כדי שתהיה באמת מרוצה ומופתעת לטובה.
הנה כמה דוגמאות:
דף קבוע להורים שבו רשמת כולל תאריך את הפעילות שהעברת ורציונל.
אני למשל השקעתי ויצרתי לוח שעליו הדף נתלה.
הלוח מאוד מרשים כולל לינק לאתר ומעיד על חוג רציני.
– אפשר דף מידע או משהו שיועבר ישירות להורים על ידי הגננת שכולל הסבר כללי על החוג וגם לינק לאתר שלך.
– להציע משהו מעבר לחוג הרגיל, כמו – הרצאה להורים, שזו הרצאה שאני מציעה לגנים שאיתם אני עובדת קבוע.
אבל אפשר גם משהו אחר-
פעילות פתוחה אחת להורים במהלך השנה בזמן החוג.
– ללמוד את שמות הילדים ולקראת סוף השנה לכתוב דף ובו סיפור קטן או איפיון נחמד של כל אחד מהילדים.
– שבוע שעבר העברתי להורים של הגנים שבהן אני מעבירה חוג, לינק לפוסט שכתבתי על עולמם הסודי של בני 4. גם אם לא כתבת פוסט אולי המלצות מדי פעם לגננת ולהורים על ספר או דיסק מוזיקלי לילדים, הצגה מומלצת.
– להבין מה חשוב ספציפית לגננת שבגן שלך-
האם תמונות להורים?
האם הפעלת הורים וילדים?
האם הקשר שיצרת עם הילדים?
לבדוק מהו הערך המוסף שתוכלי לתת יותר בתחום זה.
– להיות שם כשהיא צריכה- בלת”ם, צורך בהפעלת הורים וילדים בדחיפות, יעוץ בבחירת סיפור לפעילות שהיא עושה, השאלה של ציוד, יעוץ בבניית הפעלה להורים שמועברת על ידי הגננת.
כל מה שכתבתי פה זה דברים שעשיתי עבור גננות במהלך השנים.
– חוג שהילד בבית מספר עליו, ההורים שואלים את הגננת מי זו- רויטל? והגננת נהנית מזה שההורים מבינים שזהו חוג איכותי שהגננת בחרה.
ההורים מצידם גם לא יוותרו על חוג שמשאיר כזה חותם אצל ילדם.
– להביא דיקלומים חדשים שירים יצירות כאלה שגם יחדשו לגננת ואולי אפילו להציע לה להשתמש גם בחומרים הללו.
זה הרבה מאמץ, שווה את זה?
חד משמעית כן.
הגננת לא תוותר עלייך, גם אם תעלי מחיר, גם אם יש הרשמה מעטה של ילדים השנה,
גם אם מתקשרים אליה ומציעים לה חוג זול יותר.
– בנוסף גם אם הגננת תבקש משהו שאין ביכולתך לספק אם היא מעריכה אותך ואת האג’נדה והערכים שאת מביאה בחוג, זו לא תהיה בעיה.
גננת כזו גם תמליץ עלייך, הנה דוגמא:
כפרילנסרים שעובדים בהעברת חוגים לילדים זה חלק מהתפקיד שלנו –
לא רק לספק חוגים אלא להיות תפקיד ופונקציה חשובה ומשמעותית לגן. שווה להשקיע בלחשוב איך ובאיזה אופן לתת יותר. (כמובן שלא כל מה שרשמתי חייבים, מספיק לקחת רעיון אחד או שניים)
רוב הגנים שאני עובדת בהם עובדים איתי שנים!
לא כי לא הציעו להם חוגים אחרים, אלא כי הערך שאני מציעה להם שווה את העלות.
זו השאיפה שלך- יחס אוהב ומכבד.
בהצלחה!
נ.ב – ידעת שישנה קבוצה בפייסבוק ששמה- כל הידע על עסק של תאטרוני סיפור? עונים על שלוש שאלות ונכנסים.