איך מתייחסים לשיווק לא כאל צפרדע שצריך לבלוע?
רויטל רפאלי

איך מתייחסים לשיווק לא כאל צפרדע שצריך לבלוע?

א’ נרשמה לקורס השיווק שלי
והייתה לה מטרה- לעשות שינוי. היא רצתה להפסיק לעבוד בגני הילדים ורצתה להעביר
פעילות ייחודית לילדים בגילאי ב-ו.
הלב הנשמה והתשוקה עברו לשם.
מה שעצר אותה לעשות את השינוי הוא השיווק. 
סיכמנו שהיא תצפה בשעורי הקורס שיווק (הדיגיטלי) תעשה את התרגילים,
ואז נשוחח ונראה איך היא משווקת ספציפית לעסק שלה.
להפתעתי היא שלחה לי ברושור שיווק לגני הילדים.
הרי המטרה של א. הייתה לשווק לילדים בביה”ס יסודי, למה היא שינתה את זה?
הברושור שקראתי שידר עייפות, משהו שנעשה כי צריך.
ואז שוחחנו, שאלתי אותה למה היא חזרה לשווק גני ילדים
היא ענתה: “כי את זה כבר עשיתי וזה יהיה לי יותר קל”
“אבל זה לא מה שאת רוצה.” אמרתי לה.
נכון, היא ענתה עצובה.
בשיחה אמרתי לה שאם בכול מקרה היא תשקיע אנרגיה על שיווק, למה לא לתת הזדמנות ולשווק משהו שהיא אוהבת ורוצה?
כי “המחשבה לשווק ולהסביר את עצמי למנהלת מתנס…קשה”

מבט של גועל כשמדברים על שיווק 

אני כל הזמן משוחחת עם סטודנטים, אנשים ורואה איך השיווק יכול לעצור אנשים-
לעצור אותם מלהיות עצמאיים לחלוטין – אז הם מוכנים להרוויח פחות כי עובדים בחברה שמשווקת עבורם.
הפחד והרתיעה משיווק יעצור מלהתפרנס מהמתנה שלו, מהכישרון שלה, זה כאילו צפרדע שלא כל אחד מוכן לבלוע.
לפעמים כשאני מנסה להבין מה כל כך קשה מרתיע בשיווק- יש מבט של גועל, או מבט של – אני לא מוכנה להיות מעין איש אשת מכירות כזו. יש לנו תמונות קשות של מישהו שפעם עבד עלינו או בכלל – לבקש כסף, תשלום. זה קשה.
ואני שואלת-

אולי אפשר להתייחס לשיווק אחרת?

הנה כמה דוגמאות לאיך אפשר לראות את השיווק באור אחר לגמרי:

  • אולי להחליט שאם אני יוצרת, מספרת סיפורים כשרונית גם השיווק שלי יהיה יצירתי? אולי אכניס גם לשיווק שלי- הומור, משחק ואת עצמי?
  • אפשר להתייחס לשיווק כאל מרכיב שאם נבין אותו ונתיידד איתו הוא יעניק לנו את החופש הכלכלי את יכולת הגמישות לבחור או לא לבחור עבודות.
  • אפשר להתייחס לשיווק כאל מקור שמאפשר לי להוציא ולהפיץ את הכישרון שלי ושאם אם אני לא משווקת את התוכן שלי אני מונעת מאנשים ומילדים לקבל ממני את האיכות, התוכן שלי.
  • אפשר להתייחס לשיווק כאל עוד שפה חדשה מאתגרת שניתן ללמוד אותה ובעיקר לא כדאי לברוח ממנה כי היא כל כך חשובה.
  • אפשר להתייחס לשיווק כאל כלי חשוב שממילא צריך בחיים- אנחנו כל הזמן הרי מוכרים ומשכנעים אנשים ברעיונות שלנו, ברצונות שלנו אז למה לא ללמוד את השפה הזו?
  • אפשר להתייחס לשיווק ולמכירות כמו רופא שפיתח תרופה לסרטן, הוא הרי לא היה מעלה בדעתו לא להפיץ את התרופה מצילת החיים שלו, כי “קשה לו עם השיווק” נכון?

אם הגעת לכאן סימן שנושא השיווק יקר לליבך ואולי מכאיב לך, אז מה עושים?
אפשר להמשיך ולא לשנות כלום, ואפשר להפשיל שרוולים כמו א’ ולהתמודד.
הצעתי לא’  צורת שיווק שהרגשתי שתתאים לאישיותה  ותהיה לה פחות קשה, ומה אתם יודעים- פתאום א’ נעשתה חיונית, דיברה בהתלהבות ומלאת מוטיבציה. כי לשווק משהו ללא תשוקה זה באמת בעייה גדולה…..
דיברנו על איך היא תשווק איך לחלק את המשימות לימים בשבוע. בקיצור סיימנו עם תקווה ותחושה שזה בהחלט אפשרי.

התוצאה של לא להתמודד כעצמאי עם השיווק משליכה על כל העסק שלך- מרוויחים פחות, מרגישים פחות.
התוצאה של להיות מסוגל לשווק ולמכור את החוגים, הצגות שלך היא תחושת חופש- יכולת להגיע ולהתפרנס מהיצירה שלך.
הבחירה איך להתייחס לשיווק היא בידיך.

נ.ב זה הקורס שלי לשיווק חוגים, הצגות לגני ילדים, ספריות ומתנסים, כל הפרטים כאן.

רוצה לקבל מייל כל פעם שאני מוציאה פוסט חדש?

שתפו את הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב print
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן