עסק גדול זה לעבוד מהבוקר עד הלילה? לא אם תיכננת נכון את הזמן
SR2-34

עסק גדול זה לעבוד מהבוקר עד הלילה? לא אם תיכננת נכון את הזמן

 יש אנשים שפוחדים מעסק גדול כי הם מדמיינים הרבה עבודה, לחץ ובלאגן.
אז עדיף להישאר במתכונת קטנה. אם רוצים להישאר עם עסק קטן מבחירה זה מצוין. אבל אם זה נובע מפחד, כדאי לשנות את אופן החשיבה.
עסק שמנוהל ברמה גבוהה הוא עסק שיש יחסית מעט עבודה על השוטף והרבה עבודה על בניה ופיתוח.
איך יוצרים מצב כזה?
בפוסט הזה אראה לך מתי ואיך מתכננים  נכון את הזמן ואני מצרפת לך מתנה: הטבלה שאני משתמשת בה כשאני מתכננת (אצלי זה באוגוסט) תכנון 2019 כולל כל  הסיפורים והתוכן  מראש וכולל זמן לפיתוח ולשיווק.

מה היה קורה אם כל השנה ידוע לך איזה תאטרון סיפור מעבירים ומתי. זה כבר הוחלט מראש.
מה היה אם בתחילת כל חודש היה לך זמן לארגן את כל ההפעלות מראש כך שאם משהו חסר הקניות נעשות מראש. 
מה היה אם היה לך זמן שיווק קבוע כך שלא נוצרים פתאום חורים בהכנסה.
מה היה קורה אם היה לך מדי שבוע זמן פיתוח קבוע- לייצר הפעלה חדשה/ תוכנית חדשה.

האם זה משהו ששווה להשקיע בו מאמץ?
מאמץ רק לארגן יומן מסודר?
לדעתי – זה שווה כי זה יוצר עוד הכנסה.
עוד הכנסה? מה הקשר…..?

דמיינו שני סוגי עסקים-

שלומית, מחליטה מדי שבוע  באותו רגע מה היא תעביר בגנים הקבועים, יש גנים שהיא מעבירה להם הפעלה אחרת, ואז צריכה לזכור למי נתנה איזו פעילות, אם חסר משהו היא בדרך לגן רצה לקנות בלחץ. לקראת סוף השבוע היא חושבת מה תעשה שבוע הבא – הרבה אנרגיה על תפעול השוטף.

דנה, בסוף אוגוסט מארגנת טבלה שנתית לגנים. הכול כבר הוחלט. כשיש גנים שההפעלה שיש לה בתיכנון, לא מותאמת- היא מחליטה מראש על הפעלה חדשה וזה רשום לה, או היא מחליטה לקחת את ההפעלה הקיימת ולעשות לה מראש אדפטציות לגילאים הגדולים יותר. דנה רואה שלקראת אפריל חסרים לה כמה סיפורים, היא יודעת את זה כבר באוגוסט לכן היא מסמנת לעצמה זמן קבוע שבו בניחותא היא תייצר את ההפעלות לטווח הרחוק. לדנה התפנה זמן, זמן חופשי לעשות מה שהיא רוצה. ובגלל הזמן החופשי אולי ההליכה בים או סתם שיעמום עולה לה רעיון מקסים. מהרעיונות האלה שמגיעים אלינו כשיש לנו זמן רגע לעצמינו, לחשוב….

יש לך זמן פנוי לחשוב…


דנה מסתכלת על השנה ורואה שיולי- אולי יהיה עמוס אבל אין ודאות, היא יכולה לסמן לעצמה זמן שיווק החל מאפריל.

נכון, הכול יכול להיות ספונטני ועדיין לעבוד, אבל יש לזה מחיר- הרבה אנרגיה מתבזבזת. אנרגיה שיכלה להגדיל את העסק שלך, אנרגיה למילוי מצברים, אנרגיה ליצירה חדשה.
למה?
כי הלחץ לייצר לעוד יום או כמה ימים הוא אחר מאשר כשיודעים מראש.
כשאין תיכנון מראש זה משאיר את העסק במיינד סט של כיבוי שריפות.

ממקום של פניות, של חוסר לחץ יש לי מקום, זמן ואנרגיה לייצר עוד אפיקי הכנסה יש לי זמן לדייק מוצרים להבין איך להשתפר. אם יוצאים מהנחה שיש תמיד מה לשפר ולגדול- הארגון מראש מאפשר את הזמן הזה של לגדול, להתפתח לתכנן.

אין לי מספיק מילים לתאר איך הארגון של העסק שלי- השאיר לי כל כך הרבה זמן לייצר דברים לעתיד. איך אני עושה את זה?
בסוף אוגוסט אני מתכננת בדרך כלל את כל השנה. את כל תאטרוני הסיפור שאעביר, אני יודעת מראש איזה הפעלה יש לשדרג מה להמציא עוד. בנוסף אני קובעת עוד פרויקטים חדשים שאעשה. הכול מראש. ואני עושה עוד משהו-
אני מכבדת את לוח הזמנים שלי. לא משנה בקלות. יש לי יום קבוע לכתיבת פוסטים, מיילים, יום לסרטונים, יום להפעלות, זמן לשיווק, תקופות לשיווק מוצרים שונים. הכול מסודר. כשאני מתחילה שבוע – אני לא בעמדה של- מה עושים היום?
אני יודעת מה עושים היום, מה עושים השבוע ומה החודש. ככה מנהלים עסק שרוצה לגדול ולא רק לכבות שרפות. הזמן מבחינתי זה הנכס הכי יקר שלי. ככל שיש לי יותר זמן לפתח דברים חדשים אני גדלה.
החיסכון באנרגיה הוא גדול כי את כל ההתלבטויות של אילו סיפורים, איך להתארגן אני מרכזת בכמה שעות בתחילת השנה וזהו- יותר אני לא חוזרת לזה. 

איך עוברים ממיינד סט של כיבוי שריפות למיינד סט של הכול כבר מראש מוכן ויש לי זמן קבוע לייצר?

  1. מחליטים שחלק מסדר העדיפויות הוא ארגון העסק כמה שיותר מראש
  2. כותבים מהם המקומות שאני פתאום נדרשת לייצר משהו מהיום להיום- ממה זה נובע ואיך אפשר למנוע את זה.
  3. את הבעיות של העסק צופים מראש- נניח יש לך צורך להתאים הצגה לחוג או חוג להצגה או להתאים להפעלת הורים וילדים. מסמנים מתי מטפלים באתגרים האלו- מראש. זה לא מסתובב בראש אלא מקבל מקום של כבוד ביומן ואז בשקט מקבל טיפול.

איזה עסק יהיה לך אם רוב הדברים בו מטופלים ומסודרים ויש לך את כל הזמן לפתח דברים חדשים?

רוצה במתנה את טבלת החודשים של שנת 2019 כולל החגים?  כך שיהיה לך ברור אילו סיפורים להעביר לפי חגים ומועדים?
זוהי הטבלה שאני משתמשת בתיכנון שלי, אני מוסיפה סיפורים למדריכים וכד’ כדאי לך להתאים לצרכים שלך.

כאן מורידים טבלה שנתית לתיכנון 2019. 

מורידים טבלה ממלאים מראש, איפה שאין סיפור מתאים מסמנים ביומן מתי עובדים על זה.

יש לך עוד אתגרים בניהול העסק?
אפשר לכתוב לי בתגובות, או לקבל שיחת יעוץ במתנה– מהם האתגרים שיש לך ואיך אפשר לעזור לך להתקדם.  

נ.ב נרשמת לקבוצת הפייסבוק: כל הידע על עסק של תאטרוני סיפור? עונים על שלוש שאלות בכניסה ומצטרפים.

רוצה לקבל מייל כל פעם שאני מוציאה פוסט חדש?

שתפו את הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב print
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן