אמאלה! אין לי הפעלה לשבוע הבא…

מישהי סיפרה לי איך השבוע שלה מתנהל כמעבירת חוגים:
כל סוף שבוע מתחיל אצלה גוש של תחושת פחד מההפעלה שהיא צריכה להכין לשבוע הבא. 
בלאגן מחשבות, ריצה להשיג אביזרים ריצה שהכול יהיה מסודר, הפעלות ראשונות בלחץ שמחה קצרה ביום ג ואז הפחד מתחיל לקראת השבוע הבא.
זה ממש לא חייב להיות ככה.
בעזרת קצת סדר בראש ותיכנון,השגרה הזו תשתנה ותהפוך אותך למפעיל/ה מקצועי הרבה יותר.

לעשות בינג’ על תוכן לחוגים ולא על נטפליקס

מה תרוויחי אם תרכזי משימות? 
בפוסט הזה אסביר לך –
מדוע ריכוז משימות יהפוך אותך למקצועי/ת יותר וגם איך בעזרת 3 צעדים פשוטים שינית את שגרת השבוע שלך והרווחת שקט נפשי, מתאים? 
ההצעה שלי היא לרכז משימות דומות יחד.
למה כשעושים בינג’ על משימה אחת – כמו נניח כתיבת התוכן של החוג שלך לארבעה שבועות קדימה, מייצר לך תוכן יותר איכותי? 
1. משימה אחת ריכוז רב –
המוח מתרגל מתיעל והרעיונות זורמים כשעושים רק משימה אחת מרוכזת. 
נניח מחליטים לכתוב מבנה של ארבעה חוגים קדימה- במהלך 3 שעות. כל החשיבה- 
מה יהיה הפתיחי, איך נציג סיפור, אילו אביזרים אשתמש, איך אשתף ילדים, קושי עיקרי שעלול להיות ואיזה פתרון אמצא לו. 
בפעם אחת לחשוב על הכול!  
2. אחרי שסיימת לכתוב  ולהכין  4 תאטרוני סיפור או שעורים קדימה,  יש לך יותר פנאי אנרגיה ושקט נפשי לדברים אחרים.
3. בזמן שהתפנה לך אפשר  לייצר עוד עבודה, לקדם עסק במובנים אחרים. 
פנאי מאפשר לך זמן יקר של חוסר מעש, דבר נפלא להעלות רעיונות חדשים ויצירתיים. (רעיונות לא באים כשאנחנו בלחץ זמן) 
4. שגרה אחרת– אין יותר הלחץ של מה אעשה שבוע הבא. זה הכיף של עסק עצמאי, לא? 
יש לך בוקר להתחיל אחרת, אולי ספורט או פנאי למלא באיכות.  
5. איכות הרעיונות– אומרים שאם אנחנו מרוכזים במשימה ופתאום מפריעים לנו- טלפון, ווטס אפ לוקח בממוצע 20 דקות לחזור לאותו ריכוז. תחשבי מה קורה אחרי הרבה הפרעות כאלה? 
ריכוז זה דבר יקר בימינו. 
את הפוסט הזה אני כותבת כשהנייד רחוק, ואני במקום ללא הפרעה. זה מאפשר לי ריכוז אמיתי ואיכות טובה יותר של עבודה. 

מה תפסידי מתכנון?

זה לא  ספונטני. זה עלול להתפרש עבורך כמשהו לא יצירתי בגלל התכנון, זה לא נכון!   גם אני יצירתית מאוד אבל הבנתי שתיכנון מייצר לי שגרה טובה יותר,  אז כשעולה לי רעיון מדליק אני כותבת בפרוטרוט והוא מוכן לי לבאצ’ינג הבא ומקל עלי בכתיבת התוכן הבאה שלי. זה לא הורס ספונטניות.

השתכנעתי! איך עושים את זה? 

3 צעדים מפרידים בינך ובין שגרה רגועה:
1. לסמן ביומן שלושה תאריכים:
יום שבו כ- 3 שעות כותבים את תאטרוני הסיפור. 
יום נוסף שבו כמה שעות עושים את הקניות הסידורים מחוץ לבית כדי לאסוף את כל האביזרים, לאסוף מוזיקה להוריד למחשב.
יום שבו שעתיים מכינים 4- 5 ערכות, ממש בתיק. כל שבוע רק לוקחים את התיק של השבוע הזה. 
2. יום כתיבת התוכן – לכתוב הכול ולהתייחס לתאריכים וחגים ומועדים. אם בא לך להתעמק בזה ולקבל טבלה לדוגמא לתיכנון קדימה כתבתי על זה כאן. 
(בסוף הפוסט יש טבלה להורדה מתנה)
שימו לב! כאן חשוב לא לוותר, לשבת ולכתוב קשיים שעולים, דווקא להתעמק ולפתור הכול- אם יש צורך להתאים פעילות לקטנים ולגדולים יותר. התיכנון ופתירת הבעיות ללא לחץ, ישדרג אותך כמפעיל/ה. 
זה גם החלק שרוצים בדרך כלל לברוח לפייסבוק, כי מי אוהב לשבת ולהחליט דברים מראש ולהתחייב, זה חלק מאתגר. אל תברחו לאינסטגרם או פייסבוק תזכירו לעצמכם שאתם יוצרים שגרה חדשה. 

3. כמה שעות לסידורים מרוכזים– קניות, הכנה, מציאת המוזיקה, אביזרים. 
4. כמה שעות להכנת 4-5 תיקי הפעלות כולל הדף להורים או לגננת.
איזה כיף זה יום א, בלי בלאגן, בלבול הכול מסודר בתיק. לא? 
(אבל מה אם יש לי את אותה בובה לשני סיפורים? 
אם אי אפשר לשכפל, אז כל סוף שבוע מפנים רבע שעה לסדר סופית את התיק לשבוע הבא.יש פתק שרשום- מה חסר בתיק. )

סטודנטית בוגרת שלי שהשתמשה בטכניקה הזו רשמה לי את זה.

שכחתי לציין שאת החלק של כתיבת התוכן הכי כיף לעשות בבית קפה 🙂

מה דעתכם? האם תעשו את זה? 
איזה אמונה גורמת לכם לחשוב שזה רעיון טוב אבל אצלכם זה לא יעבוד? ואם יישמתם ספרו לי האם זה עובד.

אודות המחבר

השארת תגובה