“היום הגננות מצפות לSHOW, חייבים הרבה אביזרים מרשימים…” האמנם?
רויטל רפאלי

“היום הגננות מצפות לSHOW, חייבים הרבה אביזרים מרשימים…” האמנם?

שבוע שעבר העברתי את הלייב הזה, הסברתי שאם אנחנו רק נשקיע באביזרים יפים ומרשימים
וכל הזמן הרף של האביזרים יעלה זה יזיק לכולם:

יזיק לילדים, שלומדים לצרוך רק מה שמנצנץ – מעין חינוך לצפות לקבל תמיד SHOW 

יזיק לנו, יוצרי ההפעלות שנהיה במרדף יקר אחרי אביזרים שהם SHOW

יזיק לגננת – שצריכה לחפש את המפעיל שיש לו יותר אביזרים מרשימים כי זה מה שאולי ההורים מצפים….

בעיקר העליתי שאלה-
עד כמה זה באמת תורם לילד?
האם אנחנו לא מאבדים את הכלי החשוב ביותר להעמיק אצל ילדים והוא – דמיון. שימוש במשחק, שימוש באביזרים שיש דווקא בכול בית?

אז מהי האלטרנטיבה?

בזה עוסק הפוסט הזה.
כשאני מתאימה אביזרים לפעילות- אני מחפשת משהו שיהיה מעניין לילדים, ירתק ילדים ויגרום להם להתלהבות, אני מחפשת אביזר שאפשר יהיה להעמיק ולהרחיב עם הילדים – או על ידי משחקים או שירים, או ויזואלית.
אני דווקא אוהבת להשתמש באביזרים שקיימים בכול בית ולהראות לילדים איך אפשר לעשות מהם משהו אחר.
ככה הילדים בבית יוכלו לקחת את המגב או הגיגית ולשחק. זה לא נפלא?

דוגמאות לאביזרים שאני משתמשת:

1. סמרטוט על מגב שהופך לדולפין, זה בהשראת הספר היפהפה של שירי צוק “ים יבשה”

סמרטוט רגיל
סמרטוט בצורת דולפין

2. ערכה שלמה של חלקי נגרות שייצרתי במיוחד (זה כמובן לא היה זול אבל העניין הוא במהות של מה שאני עושה עם אביזרים) שבהדרגה ובעזרת הילדים הופכים למריצה, קורקינט, ואוטו. 

בונים מריצה בסיפור “גלגלים” מיריק שניר

3. משפט שאני מתארת באופן ויזואלי כלומר-
מראה יער, על תמונת היער מתווספת עוד תמונה – ביער יש בית
התמונה בחלקה שקופה היא רק מוסיפה ליער הקיים בית.
בבית יש – ואני הופכת ומוסיפה לאותה תמונה- דלת
על הדלת קבוע שלט – ואני מוסיפה את השלט.
ומקריאה.
האביזר הזה שמתאר משפט אחד מתוך ספר – יוצר עניין ויזואלי אצל הילדים: מעניין לראות איך התמונה שהתחילה מיער מקבלת עוד עומק כי מתווספים עוד חלקים

יש יער
ביער יש בית
לבית יש דלת, שימו לב לשקף לכן רואים יד שלי….

4. אביזר מיוחד שיצרתי שהוא מסגרת עם זכוכית פרספקס שניתן לצייר עליה עם טושים מחיקים. זו דוגמא לאביזר שאפשר לייצר איתה שלל של משחקים, מצבים, דרכים מיוחדות להפעיל ילדים. שני ילדים מציירים בשני צדדים או למשל ילד מנסה לצייר את הילד שנמצא בצד השני או תיאור של מצבי רוח כי מציירים פרצופים. (לצערי אין לי צילום של זה…)
5. קסמים- הרבה פעמים אני מחפשת קסם מחנות קסמים שיש בה משהו שקשור לסיפור שאספר- למשל בתאטרון סיפור שלי – תומאס ואני אני מתחילה עם קסם של נורה. קסמים עובדים נהדר על ילדים. 

קסם נורה

ויש כמובן עוד הרבה דוגמאות לאביזרים מעוררי דמיון ומשחק ולאו דווקא יקרים או מנצנצים. 

איך אני מקבלת רעיון לאביזרים?

דרך הספר שאני מספרת לילדים – הספר יכתיב את הרעיון. 
נניח- יש לי ספר על תומאס אדיסון אחפש קסם שיש בו שימוש של נורה,
אם בסיפור שאני מחפשת יש עניין של קטן מול כדול, כמו נניח, כספיון, אני אדאג לאביזרים שממחישים את הבדלי הגילאים.
אם הספר מציג חוויה של גילוי אני אנסה לתת את החוויה הזו לילדים באמצעות האביזרים – הנה דוגמא.

נכון מעניין לדעת מה יש במתנה?
זה אחד מתאטרוני הסיפור הראשונים שיצרתי- סיפור מתח לקטנטנים.

איך אני משתפת את הילדים בכול האביזרים האלה?

(בלי שיש ריב- אבל “אני ” או “אני לא הייתי?”) דיברתי על זה ונתתי הרבה רעיונות בסרטון הזה. אבל  אעסוק בזה גם  בהשתלמות הקרובה.
רוצים לקבל כלים לחשיבה יצירתית?
רוצים לקבל עוד הרבה כלים שיעזרו לכם לייצר תאטרוני סיפור ויהיה לכם קל יותר?
ביום שישי ה 1.3.19 אני מקיימת השתלמות של שלוש שעות ובו, אדגים תאטרון סיפור שלי משם נראה את הכלים שבהם אני משתמשת לרתק ולעניין ונוציא עוד כלים מעוד פעילויות .
אחר כך נתרגל – איך להכניס את הכלים הללו לסיפורים חדשים.
מההשתלמות תצאו עם רעיון לתאטרון סיפור + קובץ מלא רעיונות וכלים שתקבלי.
פרטים והרשמה כאן.

נ.ב – עד יום ד’ הקרוב יש הנחה של 50 שח. אחר כך המחיר עולה ל 250 ₪. 

רוצה לקבל מייל כל פעם שאני מוציאה פוסט חדש?

שתפו את הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב print
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן