השבוע העברתי הדגמת תאטרון סיפור בתשלום, כזה, שאם יתאים לגננת היא תיקח אותי כחוג שנתי.
בדרך כלל אני אוהבת להגיע עם תאטרון סיפור שיש לי בו גם אביזרים מרשימים, אבל רצה הגורל והערכה שרציתי הייתה בשימוש אצל מדריכה אחרת.
החלטתי להפוך את הלימון ללימונדה. כלומר? לקחת תאטרון סיפור “רזה” מבחינת ציוד.
העברתי תאטרון סיפור בשם “רון עכברון זוכה להפתעה” של מרים אלון. הציוד די בסיסי- יש שם תלבושת של עכבר, יש מקל עם איור של עכבר ומקל עם איור של חתול, ויש גם קופסה עטופה. זהו!
מצד שני ,
זה תאטרון סיפור גאוני בעיני כי הוא מתאר סיפור מתח לקטנטנים, הוא מחורז ומצחיק. יש בו כל האלמנטים לתאטרון סיפור מרתק, מפעיל את הילדים ואיכותי בגלל השפה הגבוהה.
למעשה- יש בו את כל האלמנטים שאני מאמינה בהם שהם העיקר. אביזרים יפים זה חלק משני . למה הכוונה?
המטרה של החוג שלי זה לחשוף ילדים למגוון רחב של סוגי ספרים: ספרי שירה, ספרי תמונה, ספרי ידע, סיפורי עם.
מטרה שניה – השפה- סוגים שונים של שימוש בשפה- חריזה, סיפור רגיל ושפע של אוצר מילים
מטרה שלישית – השימוש המוזיקלי שלי- מוזיקה בתנועה, מוזיקה כיצירת אווירה כל מה שפירטתי כאן.
מטרה רביעית – להציג סיפורים באופן מגוון ושונה- כאן נכנסים האביזרים- וכאן חשוב לי הגיוון– תאטרון צלליות, אביזרים שבונים, אביזרים שמחלקים, אביזרים תאטרלים מיוחדים, אביזרים של קסם, אביזרי משחק, אביזרים פשוטים שהמטרה היא לתת לילדים יכולת לדמיין איך חומרים שיש להם בבית הם כלי לספר סיפור.
לכן, אם אגיע להפעלת הדגמה עם אחד מתאטרוני הסיפור שלי שיש בהם אביזרים מאוד יפים ומרשימים, ויש לי כמובן לא מעט כאלה. הגננת אולי תצפה, בצדק, שזה חלק משמעותי אצלי ותצפה שכל תאטרוני הסיפור שלי הם קודם כל מרשימים חזותית. זה לא נכון, חלק מהאביזרים שלי הם ממש פשוטים, עשויים מגרביים או כל מיני חומרים זמינים שאני משתמשת.
לעומת זאת, אם אגיע להדגמה ואציג תאטרון סיפור רזה יחסית מבחינת האביזרים, והגננת עדיין תתלהב מהחוג, ותאהב את הדרך שבה אני מעבירה סיפור, סימן שהיא קודם כל התחברה אלי ולסגנון שלי.
במהלך השנה, כשאגיע עם אביזרים מרשימים, מבחינתה זה רק בונוס, זו הפתעה נעימה ולא המהות. סוג של over deliver
שנית, אם היא מתחברת לאני מאמין שלי, יהיה לה ולי נעים ונחמד כל השנה. היא ואני רואות עין בעין את התוכנית השנתית. ממילא זה יהיה לא רצוי בשבילי לעבוד עם גננת שעבורה אביזרים יפים ומרשימים הם מאוד משמעותיים. כלומר- אני מושכת אלי את הלקוחות שמתאימים לי.
עוד חשוב לי לציין שבהפעלת הדגמה בתשלום אני מקפידה גם על כל מה שציינתי בפוסט הזה.
ואיך הסתיימה ההדגמה בגן הספציפי? הגננת אמרה לי כך:
“יואו אני כל כך אוהבת את הסגנון שלך! יש לי טעם רע מחוגים כאלה, כי בעבר היו מגיעות אלי מדריכות שמשמיעות ממש חזק את המוזיקה והכול רעש וצילצולים , אצלך זה היה שקט ורגוע.” היא אוהבת את הסגנון שלי, אני לא מתאימה את עצמי לסגנון האהוב על הגננת, אני מחפשת גננות שמתחברות לסגנון שלי.
האם זה מקרי שאני מושכת אלי גננות מהסוג הזה?
לא. ברגע שאני עקבית וזה הסגנון שלי, אז הגננות שמתחברות לסגנון הזה ממליצות עלי לעוד גננות שמחברות לזה, וככה יצרתי את הנישה של גננות שמתאימות לי.
האם יש לכם נישה ספציפית? מה היחוד או מה מאפיין אתכם? כדאי לדייק לעצמך את הסגנון ולהבין מה לך חשוב ואת זה להדגיש בהדגמה.
שיהיה בהצלחה!
- רוצים שיחת יעוץ כדי לדעת האם הקורס “כיצד לייצר תוכן יחודי לילדים ולהתפרנס ממנו , מתאים לכם? תשאירו כאן פרטים ואחזור אליכם.