איך להעביר הפעלת הדגמה שתייצר לך עבודה?

כמו כל עצמאית הדרך שלי להרבה מאוד  גנים – פרטיים ועירוניים לוותה בהפעלות הדגמה. המעמד הזה שבו הגננת צופה בך מעבירה חוג- וחושבת וחוככת בדעתה, הוא לא תמיד קל.

נוסיף לזה שבתחילת הדרך כשעוד לא התמקצעתי – לא הכול הלך חלק. ולעשות טעויות ועוד כשמישהו רואה- לא כיף בכלל?

ובכול זאת – שם המשחק הוא  – להתמיד.  ככל שעושים את זה יותר- משתפרים, ומתמקצעים וכמובן מצליחים.

אבל אם אני יכולה לתת לך כמה מסקנות מההתנסויות שלי ולחסוך לך טעויות – אז בשמחה. בנוסף הוספתי מתנה – עוד הצעות שניתן להציע לגננת , כאלו שתבחר דווקא בחוג שלך.

  1. זה מתחיל מלקבוע את הפעילות הדגמה – כתבתי על זה בהרחבה כאן. אבל הכי חשוב- שיהיה ברור לגננת הצופה- שזוהי הפעלה למטרת עבודה קבועה בגן. ויש להדגיש את זה. כמובן שזו הפעלה בתשלום- האם סימלי או לא? אני מעבירה תאטרון סיפור באורך מלא ומבקשת רגיל. אבל אפשרי גם סימלי.
  2. להביא תאטרון סיפור או חוג שבו יש לך הכי הרבה ביטחון וחיבור. ניסויים פחות מתאים להביא בהפעלת הדגמה.
  3. להגיע לפני הזמן, לבדוק למי מעבירים, איך נראה החלל, להתארגן ולסדר את הכול כך שיהיה אידיאלי עבורך. אם מתאים לך שישבו בח’ והגננת מציעה בשטיח, לא להסכים כי לא נעים. ההפעלה הולכת לשקף את האני מאמין שלך ואיך את רואה את החוג השנתי. לכן אם הוא בנוי כך שישבו בח’ אז זה מה שצריך. אם הגננת רוצה להכניס פתאום גם את קבוצת הצעירים? והחוג שלך בנוי רק לקבוצה אחת, מסבירים בנימוס שלא מתאים- ושכדי שתראה אילו ערכים הילדים מקבלים- הוא צריך להיות לקבוצה אחת. בקיצור לארגן את הפעילות שתתאים להדגמה האידיאלית.
  4. בתחילת הפעילות חשוב לייצר את החיבור לילדים– את הסיבה שנותנים לילדים להקשיב לך. בקורס שלי אני מקדישה לזה שעור שלם- כי אני מאמינה שהחיבור הראשוני הוא קריטי וכשהוא חזק ומדויק עם הילדים- הם יהיו איתך גם בהמשך. לכן- יש לתכנן את הדרך שבה שוברים את הקרח ויוצרים חיבור חם ונעים עם הילדים. זה יכול להיות משחק, דיקלום, קסם, שיר כל דבר שיעורר עניין, סקרנות וחיבור אלייך.
    לייצר חיבור עם הילדים
  5. את הגננת יעניין הדינמיקה שלך עם הילדים והיכולת שלך לרתק את הילדים ולהתמודד עם- הפרעות או חוסר קשב, איך יוצרים קשב אצל  הילדים ואיך מפעילים  אותם בצורה שיקשיבו לך. לכן- אם יש נקודות בהפעלה שלך שהם מועדים לפורענות- יש לעשות הכנה לפני ולחשוב מה עושים בכול מקרה שעשוי להתרחש. לתת לעצמך אופציות לתגובה. אפשר לקרוא גם כאן וגם כאן על איך לייצר קשב אצל הילדים.
  6. בסיום ההדגמה, אחרי שילדים עברו לפעילות אחרת, לא לפחד- לשאול את הגננת איך היה? איך התרשמת? במקרה הטוב תקבלו מחמאות והצעת עבודה קונקרטית אבל גם אם לא היה טוב- אפשר להרוויח הרבה ערך חשוב- לשאול ולבקש מהגננת משוב ולהבין מה היא לא אהבה. מה היה לה חשוב שלא התקיים. לא כדי להתווכח ולשכנע אלא כדי להבין ולהשתפר. זהו תהליך וככל שתדעו יותר מה הרושם שמתקבל – אתם תוכלו להשתפר.
  7. היא רוצה חוג?  מעולה! להשאיר לה דף מסודר (בכול מקרה להשאיר דף מסודר) ובו- התוכנית השנתית שאתם מציעים, העלות לחוג בצורה ברורה.  זמן תשלום החוג. והתחייבות והסכם עבודה כפי שכתבתי כאן. תסבירו לה שמהרגע שאתם מסכמים על חוג איתה זו מחויבות הדדית, זה במקום גן אחר. הרצינות וההתחייבות היא הדדית. עוד הצעה- להשאיר דף להורים ולספר על הפעילות שהייתה היום בגן. זה לא מזיק שההורים ידעו על ההדגמה.
  8. לא לשכוח לעשות פולאו אפ- להרים לה טלפון יום אחרי, בזמן שהיא פנויה ולשאול- האם ממשיכים לעבוד יחד. לא להתבייש- הטלפון הזה אם לא יגיע ממך – יגיע ממפעיל אחר. לא לפחד לשאול ולהציע. בהצלחה! 

הכנתי לך מתנה : מה עוד את יכולה להציע לגננת בדף שאת משאירה לה- כדי שהיא תרצה לקחת דווקא אותך. קובץ עם הצעות שבה הגננת מקבלת יותר ערך. אפשר להוריד כאן.

רוצה לקבל עידכון כל פעם שיוצא פוסט חדש?

אודות המחבר

השארת תגובה